Om Martine

 

martine

Jeg har arbejdet med implementering af sociale medier i virksomheders markedsføring siden 2009. Både som marketingkvinde, social influent, blogger, rådgiver og konsulent.

Min baggrund

Jeg har blandt andet siddet i mediebureauet Atcore ApS, hvor jeg hjalp med at kickstarte tilstedeværelsen på sociale medier og opbygge en inbound marketing og social medie strategi. Derudover har jeg arbejdet med annoncering på sociale medier, konverteringsoptimering og retargeting hos Falcon.io.

En af mine nichekompetencer er online marketing i bogbranchen. Jeg er uddannet boghandler og har været i berøring med sociale medier for flere danske forlag. Jeg har også siddet med ansvaret for Saxo.coms strategiske og operationelle tilstedeværelse på sociale medier samt inbound marketing, med særligt fokus på  community building og brandawarenes.

I dag er jeg social media manager hos Plusbog.dk (pt. på barsel) hvor jeg bl.a. sidder med det overordnede ansvar for Plusbogs sociale medier, kampagnetilrettelæggelse til sociale medier, content marketing, community management og annoncering.

Sociale medier på forskningsplan

Jeg har også beskæftiget mig med sociale medier på forskningsplan med særligt fokus på, hvordan mennesker skaber identitet og selvpræsentation og har relationer på sociale medier. Se mit arbejde her.

Mit primære fokus når jeg arbejder

Mit primære fokus, når jeg arbejder, er markedsføring af virksomheder på sociale medier (både btb og btc), samt oprettelse og eksekvering af content marketing fra strategi, kalender og skrivelser som nyhedsbreve, blogindlæg, oprettelse af blogs, seo, artikler, presse, guides, marketing automation mm.

Jeg bruger typisk content marketing til at spille sammen med sociale medier, og derfor har jeg fokus på at skabe trafik til web, skabe leads og permissions og få flere til at blive aktivt engageret med et brand.

Værdifastlæggelse, analyse og tracking

Jeg går meget op i værdifastlæggelse, analyse og tracking af resultater og at alle tiltag på sociale medier skal have et dybere formål og skabe en værdi for virksomheden, som også kan mærkes på bundlinjen.

Helt tæt på målgruppen

Jeg kommer tæt på målgruppen – meget tæt – er i øjenhøjde og typisk er virksomhedens følgere på fornavn med mig. Jeg investerer kræfter i at lære målgruppen bedre at kende, og kommunikerer meget med dem via mail og sociale medier.

Rådgivning og foredrag

 

Jeg er forfatter til bogen “Twitter for virksomheder” og ynder også gerne at undervise og holde foredrag om sociale medier.

Sideløbende rådgiver jeg virksomheder og enkeltstående personer i, hvordan de kan blive bedre til sociale medier, og hvordan de kan skabe en strategi og styrke deres brand.

Vil du tale med mig?

Har du lyst til at din virksomhed skal blive bedre til sociale medier, kan du booke mig til et par timers rådgivning, hvor jeg kommer ud og giver et par værdifulde tips til markedsføring og kommunikation på fx Facebook, Instagram, LinkedIn eller Twitter.

Du er også altid velkommen til at tage kontakt til mig for en snak.

One thought on “Om Martine

Comments are closed.